Sortowanie
Źródło opisu
Katalog książek
(3)
Forma i typ
Druki ulotne
(2)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wydział Medyczny
(3)
Czytelnia Główna
(1)
Autor
Szafkowski Zbigniew (1938-2020)
(2)
Kuriańska-Wołoszyn Joanna
(1)
Nowak Maria (gimnastyka)
(1)
Piekarski Robert
(1)
Szafkowska Irena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Polacy za granicą
(2)
Zawody sportowe
(2)
Światowe Igrzyska Polonijne
(2)
Gimnastyka
(1)
Sport
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Informator
(2)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura fizyczna i sport
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
W podręczniku przedstawiono technikę wykonania i metodykę nauczania ćwiczeń wolnych i na równoważni, wybrane elementy ćwiczeń baletowych oraz przykłady niewielkich kompozycji ruchowych (ćwiczeń wolnych, na ławeczce i na równoważni). Jest to kontynuacja problematyki sygnalizowanej w opracowaniu „Gimnastyka. Zarys historii, terminologia i systematyka" [Nowak i wsp, 2009], tworząca koherentną całość programu nauczania na kierunku wychowania fizycznego oraz turystyki i rekreacji. Przedstawione rozwiązania metodyczne, uzyskane na podstawie osobistych doświadczeń zawodniczych i dydaktycznych, poparte studiami literatury przedmiotu, stanowią kompendium wiedzy z tego zakresu. W metodyce nauczania ćwiczeń zwinnościowo-akrobatycznych i na równoważni przyjęto podział na ćwiczenia przygotowawcze (bezpośrednio związane z nauczanym elementem) i pomocnicze (uzupełniające, stosowane przy trudnościach w nauce wybranej techniki) [Szot 1997, s. 10-12].Te odpowiednio dobrane ćwiczenia umożliwiają stopniowe opanowanie pełnego ruchu. Ćwiczenia przygotowawcze i pomocnicze powinny stanowić podstawę tworzenia nowszych, ciekawszych i efektywniejszych rozwiązań metodycznych. Do nauczania poszczególnych elementów należy podchodzić elastycznie, z uwzględnianiem indywidualnych możliwości i cech uczących się. Sądzimy, że zaproponowane zestawy ćwiczeń zainspirują studentów i nauczycieli wychowania fizycznego do poszukiwania skuteczniejszych sposobów nauczania ruchu. Rozdział drugi poświęcono podstawowym ćwiczeniom baletowym, które nierozerwalnie wiążą się z kształtowaniem postawy ciała oraz choreografią układów w gimnastyce sportowej, artystycznej i akrobatyce sportowej. Obok prawidłowej postawy ciała, estetycznego poruszania się i równomiernego rozwijania wszystkich grup mięśniowych, ćwiczenia techniki tańca klasycznego rozwijają poczucie rytmu, wrażliwość na muzykę, uczą harmonizowania jej z ruchem. Elementy ćwiczeń baletowych w klasycznej postaci nie są możliwe do opanowania na lekcjach wychowania fizycznego, zajęciach z gimnastyki i ćwiczeń muzyczno-ruchowych. Zastosowanie ćwiczeń baletowych w uproszczonej formie służy ukształtowaniu prawidłowej postawy ciała, wzmocnieniu i uelastycznieniu układu mięśniowego, kostno-stawowe-go tułowia oraz poprawie koordynacji ruchów. Ćwiczenia te sprzyjają utrzymaniu odpowiedniego stylu, estetyki ruchu i dodają elegancji ćwiczącym. Jedną z konkurencji wieloboju gimnastycznego kobiet i mężczyzn są ćwiczenia wolne, opisane w rozdziale czwartym. Kobiety wykonują je z towarzyszeniem muzyki. [...] W literaturze przedmiotu nie spotyka się wielu podręczników, które zawierałyby kompleksowe opracowania techniki wykonania i metodyki nauczania oraz ilustracje ćwiczeń, zwłaszcza na równoważni. Zespół pracowników Zamiejscowego Wydziału Kultury Fizycznej w Gorzowie Wlkp. poznańskiej AWF podjął się próby przedstawienia wiadomości z tego zakresu (ćwiczeń wolnych i na równoważni), z uwzględnieniem aktualnych tendencji kompozycji ruchu, tak ważnej w realizacji współczesnych form gimnastycznych. Podręcznik jest przeznaczony dla słuchaczy studiów stacjonarnych i niestacjonarnych uczelni wychowania fizycznego, a także dla studentów instytutów, kolegiów nauczycielskich o profilu szeroko pojętej kultury fizycznej. Z publikacji mogą korzystać nauczyciele wychowania fizycznego oraz instruktorzy gimnastyki sportowej i korekcyjnej. Większość przedstawionych w niej przykładów można realizować w szkołach podstawowych, średnich, licencjackich i wyższych. Wyrażamy nadzieję, że zaproponowany sposób prezentacji techniki ćwiczeń, metodyki nauczania i asekuracji ułatwi studiującym wychowanie fizyczne przyswajanie wiedzy, usprawni proces dydaktyczny i będzie pomocny w realizacji lekcji gimnastyki w szkole, na różnych etapach kształcenia. Ze wstępu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wydział Medyczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 149002 M, 116246 M, 116247 M (3 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wydział Medyczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148423 M (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wydział Medyczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148424 M (1 egz.)
Czytelnia Główna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 148267 C (796/799) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej